26 Şubat 2015

Narçiçeği Bluz / Grenadine Red Blouse


Neredeyse bir ay oluyor bu bluzu biçip İnstagram'da paylaşalı. Üstelik biçer biçmez de teğelleyip koymuştum kenara, "bir akşamda oturur bitiririm ben bunu" diyerek. Nihayet sıra geldi ve bir akşamda bitirdim bluzumu. 


Alırken rengine ve dokusuna vurulduğum kumaşım kendine en uygun kalıpla buluştu bence. Yani en azından ben çok sevdim sonucu. Kumaş pazardaki parça kumaşçıdan bu arada.


Kolay dikilen ve kalıbı çok rahat bir bluz oldu. Hemen kombinlenip işe giyildi tabii.


Bu arada giderek sararan ve uzamaya başlayan saçlarımı da göstereyim istedim. Hatta bu fotoğraflar çekildikten sonra biraz daha açıldı rengi.



Model Mayıs 2011 Burda'dan 104 numaralı elbise kalıbı. Ben kalıbı cep altı hizasına kadar biçip bluz haline getirdim. Bizim vücut yapımıza uygun, sorunsuz bir kalıp. Kalıpta yaptığım tek değişiklik yakayı biraz daha kapatmak oldu. Elbise olarak da, yine dökümlü bir kumaşla çok hoş duracak bir model.

Bir sonraki posta bluzun dikiş detaylarını da hazırlıyorum. Şimdilik benden bu kadar.

Dikişle kalın...

52 yorum:

  1. şahane olmuş size de çok yakışmış.. ee güzele ne yakışmaz dimi :) elinize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim. yorum hızınıza da hayran kaldım bu arada ;))

      Sil
  2. gerçekten kumaş ve kalıp uyumu harika olmuş ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  3. Bluzun rengine de sizin üzerinizdeki duruşuna da bayıldım, ellerinize sağlık! :))

    YanıtlaSil
  4. Rengi çok yakışmış, gözlerimi alamadım. Aynı bluzu ben de dikmiştim bluz kalıbından ama çok bol durdu bende. Düzeltilecekler sepetinde bekliyor. Sizde çok güzel durmuş, ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben kendi bedenimde biçtim, bol gelmedi. bence bir an önce daraltıp giymelisin. uğraştığına değecek bir model kesinlikle :))

      Sil
  5. Modeli çok beğendim ve yazıyı okumadan önce model resmine bakarken yakayı birazcık kapatırım diye düşündüm. Aklın yolu birmiş sende yakayı kapatmışsın biraz :D çok güzel olmuş canım rengide çok yakışmış sarı saçlarına. Güle güle kullan.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim canım. Burda kalıpları biraz dekolteli oluyor malum ;))

      Sil
  6. HIIIIIIIM Harika güle güle giyin :)

    YanıtlaSil
  7. renk seçiminiz harika. inanılmaz güzel bir bluz olmuş :))) bayıldım :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim. en sevdiğim renklerden biridir kendisi ;))

      Sil
  8. Renk şahane,kumaş da öyle..O kadar güzel duruyor kii,diktim demeseniz kaliteli bir konfeksiyon zannederdim.Kalıbının da o elbise olduğuna inanamadım,denemeyi düşündüğüm bir kalıptı ama emin değildim,Elinize sağlık,güle güle giyinin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kalıbın dergideki duruşu pek ümit vadetmiyor gerçekten. ben reglan kol bluz kalıbı ararken dikkatimi çekmişti. sonuç iyi oldu gerçekten de. çok teşekkür ederim ;))

      Sil
  9. Bu model elbise olduğu için sanırım, bol mu durur diye düşünmüştüm. Sana bile cuk oturduğuna göre (zayıfsın çünkü), bana da bol olmaz diye düşünüyorum. Çok cici olmuş. Yakayı biraz kapattım derken ayrıca bir gaza geldim, demek ki olabiliyormuş :) Çünkü burdalarda " hoş bir dekoltesi var" cümlesini görünce korkar oldum, göbek deliğine kadar inecek kesimleri oluyor, malum :) Yakayı azıcık kapatmak da her babayiğidin harcı değil, maşallah sana canım. Ben işte bu sebeplerden, bu modele hep yan yan ve uzaktan bakmıştım; yoksa tembelliğimden falan değil yani :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yakayı kapatmanın bir zorluğu yok aslında. kalıbı biçerken yakada dikiş payını biraz fazla verip öyle diktim, o kadar. yakanın modelini değiştirmediğim için bu kadarı yeterli oldu. böylece "hoş bir dekolte"den de yırtmış oldum ;D

      Sil
  10. Rengi de çok güzel modeli de ,kendinize de yakıştırmışsınız güzel günlerde giyin.sevgiler

    YanıtlaSil
  11. Evet bir aydır özlettiniz. Bluzunuzun rengine, modeline, üzerinizdeki duruşuna bayıldım. Çok güzel olmuş ve çok yakışmış. bu renk sizin renginiz bence. Ellerinize sağlık. Güle güle giyin. Saçlarda süper olmuş.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok çok teşekkür ederim. ben de çok özledim buraları :))

      Sil
  12. Kalıp senin üzerinde çok çok daha güzel olmuş,keyifle giy!

    YanıtlaSil
  13. Harika olmus bluzun canim cokta yakismis renk harika getcekten cok begendim

    YanıtlaSil
  14. valla dikiş süper
    kumaşta pazardaki parça kumaşlara göre gerçekten çok kalite duruyor
    ee ikisi birleşince ne olur....mükemmelll.....
    sevgiler.. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben de alırken kumaşın kalitesine bayılmıştım. teşekkür ederim ;))

      Sil
  15. Çok hoş bluz olmuş, rengi bomba, tam bahar müjdecisi :)) Ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
  16. Ellerinize sağlık, nasıl tatlı bir bluz öyle! Renk harika, cildinize de uymuş. Modelde tam bu kumaşa göreymiş bence :) Sevgiler...

    YanıtlaSil
  17. Rengine bayıldım size de çok yakışmış elinize sağlık güzel günlerde giyin. :)

    YanıtlaSil
  18. Hem model hemde rengi cok guzel. Eee fizikte tamamlamis olayi yani :) Guzel gunlerde giyilsin efendim...

    YanıtlaSil
  19. Rengi sana çok yakışmış.Güle güle giy.

    YanıtlaSil
  20. Bluz de giyen mankende çok güzel onun için diken terzide dikimi fevkalade nin fevkinde yapmiş işini elinize sağlık:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim, çok zarifsiniz :))

      Sil
  21. Burda'dan diktiğim ilk bluzlardan bu kalıp, çok acemice dikmeme rağmen hala çok severek giyerim. Sen tabii ki harika dikmişsin ve renk çok yakışmış:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben de çok sevdim. bir tane daha biçtim hatta. teşekkür ederim canım :))

      Sil
  22. gercekten harıka olmus elıne saglıkkk

    YanıtlaSil
  23. Ama bu çooook güzel olmuuuuş :)

    YanıtlaSil
  24. Harıka olmus hazır zantteım yıne emegıne saglık canmım

    www.kuzununannesi.com

    YanıtlaSil
  25. Yakışmış, az daha uzasın bence ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. saçlardan bahsediyoruz galiba, teşekkür ederim ;D

      Sil
  26. Bluzun duruşuna, kolların şekline bayıldım. Çok da güzel durmuş üzerinizde.
    Güle güle giyin.

    YanıtlaSil